Istnieje kilka kodów, których możemy użyć podczas budowania w Sims 4. Zwykle są bardzo łatwe w użyciu, mogą ulepszyć nasze konstrukcje i sprawić, że będą wyglądać bardziej realistycznie.
Aby używać kodów, najpierw musisz otworzyć konsolę kodów, naciskając Control + Shift + C. Wpisz kod i naciśnij Enter. Aby zamknąć konsolę, ponownie naciśnij Control + Shift + C.
Kody do budowania The Sims 4 na PC, Xbox i PS4
Poradnik dotyczący korzystania z kodów do budowania w The Sims 4, który zawiera łatwe do przeoczenia elementy sterujące, które pozwalają zmieniać rozmiary obiektów i dostosowywać ich rozmieszczenie. Zawiera nowe obiekty edycji w trybie na żywo, które zostały wprowadzone do gry w lipcu 2019 roku.
Kody do przenoszenia/przesuwanie obiektów w The Sims 4
Prawdopodobnie jeden z najczęściej używanych kod na przesuwanie obiektów w budowaniu. Aby aktywować typ bb.moveobjects on i wpisz ponownie, aby wyłączyć kod. Po włączeniu tej opcji będziesz mógł umieszczać przedmioty w miejscach, na które gra normalnie by nie pozwalała. Możesz umieścić rzeczy bliżej siebie lub nawet dotykać. Dzięki temu oszustwu możesz połączyć dwa meble w jeden większy kawałek, na przykład dwie niezabudowane sofy ustawione pod kątem prostym do siebie tworzą ładny narożny salon. Połącz stoły, aby stworzyć większe stoły. Pamiętaj jednak, że łączenie przedmiotów może wpływać na zdolność twojego Sima do używania części lub całości przedmiotu lub może powodować dziwne efekty wizualne, gdy go używają. Dobrym pomysłem jest przetestowanie obiektów umieszczonych za pomocą tego Kody, zwłaszcza jeśli zamierzasz udostępnić kompilację.
Kod do przenoszenia obiektów ma pewne ograniczenia. Chociaż pozwoli to na umieszczenie dwóch okien na jednej części ściany, spowoduje to dziwne efekty wizualne. Czasami także gra nie potwierdza, że przedmiot został umieszczony w nietypowym miejscu i ponownie, gdy Sim użyje tego przedmiotu, mogą wystąpić dziwne efekty wizualne.
Podczas gdy kod przesuwania obiektów jest aktywny, możemy również dostosować wysokość, na której coś siedzi. Podnieś przedmiot i naciśnij klawisz 9, za każdym razem, gdy naciśniesz klawisz, przedmiot zostanie nieco podniesiony. Kiedy znajdzie się na żądanej wysokości, zwolnij go, a pozostanie na tej wysokości. Aby coś obniżyć, użyj zamiast tego klawisza 0. Jest to przydatne do umieszczania rzeczy na powierzchniach, na które normalnie gra by nie pozwalała.
Pokaż ukryte obiekty
Kolejny dobrze używany kod w budowaniu, ten pozwala nam używać przedmiotów, których normalnie nie możemy kupić. Aby aktywować, wpisz bb.showhiddenobjects w konsoli kodów. Na razie wydaje się, że nie ma innego sposobu na wyłączenie tego oszustwa niż wyjście z gry, więc bądź świadomy, zwłaszcza jeśli grasz w grę konkursową, w której oszustwa są niedozwolone.
Ten kod pozwala nam wybrać wiele przedmiotów, których zwykle nie możemy kupić, od w pełni wyrośniętych drzew owocowych po drobiazgi, których nasi Simowie używają w codziennych czynnościach. Wśród ukrytych przedmiotów znajdują się światła. Ukryte światła są szczególnie przydatne, ponieważ mogą rozjaśnić pomieszczenie bez dodawania bardziej konwencjonalnych świateł.
Powiększanie pozycji
Nie jest to Kody, funkcja powiększania jest nadal przydatna podczas dekorowania domu. W trybie budowania podnieś przedmiot i naciśnij klawisz ], a element zostanie nieco powiększony. Z każdym naciśnięciem klawisza element będzie nieco większy. Chociaż przedmioty mogą być większe, nie mogą być mniejsze niż rozmiar oryginalny. Aby zmniejszyć rozmiar czegoś, co zostało powiększone, naciskaj klawisz [aż do osiągnięcia wymaganego rozmiaru. Podczas gdy większość przedmiotów można powiększyć, kilka nie powiększa się dobrze. Podczas gdy ramy okienne i drzwiowe się powiększą, otwór w ścianie zachowa swój pierwotny rozmiar. Podobnie lustra nie powiększają się dobrze.
Swobodne umieszczanie i obracanie obiektów
Kolejną sztuczką, która nie jest oszustwem, jest swobodne umieszczanie i obracanie obiektów. Zwykle po umieszczeniu elementu zostanie on zablokowany na siatce. Podnieś przedmiot i udaj się, aby go gdzieś umieścić. Zobaczysz, że ma ślad. Ten ślad pokazuje, ile kwadratów siatki będzie potrzebował element, a kiedy go umieścisz, ślad zostanie automatycznie zablokowany na siatce na podłodze.
Przytrzymując klawisz ALT, kiedy coś umieścisz, siatka zostanie zignorowana i będziesz mógł ją umieścić w dowolnym miejscu. Rzeczy przeniesione w ten sposób nadal będą miały ślad, który mówi, ile kwadratów potrzeba powierzchni podłogi. O ile nie użyjesz również Kody moveobjects, przedmioty nie mogą dzielić tego samego miejsca. Połączenie cheata moveobjects i przytrzymanie klawisza ALT da więcej opcji umieszczania.
Swobodny obrót jest podobny do swobodnego umieszczania pod tym względem, że nie mamy ograniczeń co do sposobu obracania przedmiotu. Ta sztuczka zależy od tego, czy używasz trybu kamery The Sims 3. Aby przełączyć się w tryb aparatu Sims 3, wybierz menu Opcje w prawym górnym rogu ekranu. Następnie wybierz Opcje gry, a następnie Sterowanie i kamera. Zaznacz pole z napisem Kamera The Sims ™ 3. Zastosuj zmianę i wróć do gry. Alternatywnie możesz przełączać się między kamerą w The Sims 3 a kamerą w The Sims 4, przytrzymując CTRL + Shift + Tab. Dzięki kamerze w The Sims 3 będziesz mógł obracać trzymany przedmiot, po prostu przeciągając go, zamiast używać klawiszy <lub>. Obracając coś w ten sposób, nadal będziesz ograniczony do 45 stopni obrotu, ale przytrzymując klawisz ALT podczas przeciągania, będziesz mógł swobodnie obracać przedmiot.
Dzielenie się domami i pokojami zbudowanymi za pomocą kodów
Jeśli dzielisz dom lub pokój, który zbudowałeś, używając niektórych lub wszystkich kodów, musisz wziąć pod uwagę kilka rzeczy. Nie wszystkie rzeczy umieszczone za pomocą Kody Pokaż ukryte obiekty zostaną przeniesione przez galerię, niektóre po prostu nie są zaprojektowane w ten sposób. Niewidzialne światła zostaną przeniesione tylko wtedy, gdy zapiszesz i udostępnisz całą partię. Jeśli dzielisz tylko pokój, ukryte światła nie zostaną uwzględnione. Obiekty umieszczone za pomocą Kody moveobjects mogą zostać przeniesione poprawnie, ale jest szansa, że tak się nie stanie. Przesyłanie przedmiotów może również zależeć od aktualności poszczególnych gier. We wcześniejszych wersjach gry niektóre przedmioty nie przechodziły przez galerię w sposób, w jaki zostały zamierzone przez konstruktora.